Het Lot Van De Roos - K.T. Sterling recensie

29-11-2022

Isabelle Allard loop stage bij het Instituut voor zeldzame en exotische ziekten. Ze is rationeel ingesteld en gelooft niet in het bestaan van fae, weerwolven en vampiers. Zelfs niet wanneer ze tijdens haar stage oog in oog komt te staan met een man - of is het een weerwolf? - dan nog blijft ze haar rationele zelve. Tot ze geconfronteerd wordt met haar eigen krachten. Een web van gevaar en leugens ontvouwd zich rondom haar. Ze zal snel logica aan de kant moeten zetten als ze wil overleven in een wereld die magischer en dreigender is dan ze ooit had gedacht.

Deze cover is toch echt wel een pareltje! Ik kon dan ook niet wachten om in dit verhaal te duiken.

Het verhaal begon heel erg goed! Ik werd vanaf de eerste pagina onmiddellijk in het verhaal gesleurd. Het zat vol spanning en sensatie vanaf het begin. Ook het personage van Isabelle vond ik heel aangenaam om te lezen en op een bepaalde manier ook wel heel fascinerend. Het verhaal zit boordevol spanning en sensatie waardoor je het boek niet meer kan wegleggen.

Ik vond het jammer hoe het einde van het verhaal verliep. Ik vond dat het einde nogal heel 'rushed' overkwam. Ik had het gevoel alsof er nog 100 pagina's geschreven moesten worden en dat deze bij elkaar gepropt op de laatste 50 pagina's werd gedropt. Het voelde heel druk aan en ik moest continu teruglezen, omdat ik het gevoel had dat ik stukken miste. Ik vond dit wel best jammer omdat het boek wel goed begonnen was. Het had naar mijn mening best wat dikker mogen zijn  als het einde daardoor wat uitgebreider was uitgewerkt. Want het verhaal op zich zat echt wel goed in elkaar, maar verloor naar mijn mening kracht door het einde.

• Auteur: K.T. Sterling
  • Genre: Young Adult/ Fantasy
  • Thema's: weerwolven, vampiers, instelling, ...