Lupin; Koninging aan zet - Bertrand Puard Recensie

19-12-2023

Op een nacht wordt er ingebroken in de Parijse villa van de ouders van antiekhandelaar Benjamin Férel. De moeder schiet op de indringers, maar kan niet verhinderen dat haar man verdwijnt. Benjamin wil niet dat de politie zich bemoeit met de zaken van zijn ouders en besluit de hulp in te roepen van zijn beste vriend Assane Diop. Benjamins vader bleek het werk van kunstschilder Rosa Bonheur te bestuderen. Heeft het beschadigde schaakstuk dat het speurdersduo vindt iets met zijn verdwijning te maken?
Een spannende detective met een vleugje Arsène Lupin.

Ik las onlangs het boek: Lupin; koninging aan zet. Dit boek is een detective thriller met een vleugje van de originele Arsène Lupin. De hedendaagsere toets aan dit boek vond ik fijn om te lezen. Zo krijgt dit meesterwerk weer wat daglicht op zich. Het is een fijne detective thriller met een rollercoaster aan gebeurtenissen vol spanning die je naar het randje van je stoel brengen!

Tijdens het lezen voelde ik mij toch best wel een beetje zoals Sherlock Holmes. Je hoofd maakt duizenden kronkels om het mysterie op te lossen. Het boek leest lekker vlot weg en neemt je even mee naar een totaal andere wereld.

Ik moet wel bekennen dat ik jammer genoeg niet zo van het type ben dat dit soort boeken graag leest. Ik lees wel graag thrillers, maar liever niet met detectives of Sherlock Holmes toestanden. Daarom ben ik persoonlijk ook niet geneigd om het 2e boek in de serie te lezen. Maar ondanks dit alles heb ik wel genoten van het boek en heeft het mij wel aangenaam verrast. Dus als je graag detectives leest dan raad ik dit boek zeker aan!

- Auteur: Bertrand Puard

- Genre: Detective thriller

- Thema's: Arsene lupin, speurtocht, mysterie, ...