Schaduw in het vuur - Jennifer L. Armentrout recensie

11-01-2024

Seraphena heeft nooit haar eigen lot kunnen kiezen. Voor haar geboorte is ze al uitgekozen om de vrouw van de Primal God of Death te worden. Maar wat niemand weet, is dat dit niet Sera's echte lot is. Zij is niet de goed beschermde maagd, maar een sluipmoordenaar. Haar missie is om deze God te verleiden en daarna te vermoorden. Maar dat blijkt lastiger dan gedacht… De onverwachte woorden en daden van de Primal weten de duisternis in haar te verjagen, en zijn aanwezigheid ontsteekt een passie die ze nog nooit heeft gevoeld. 'Schaduw in het vuur' van Jennifer L. Armentrout is het eerste deel van de Flesh and Fire-serie, de spin-off van de succesvolle Blood and Ash-serie.

Ik ben enorme fan van de serie 'Uit bloed en as' van Jennifer L. Armentrout. Deze serie heb ik tot nu toe echt al verslonden. Ik twijfelde dan ook echt geen enkel moment toen ik deze spin-off zag voorbijkomen.

Ik vind het lezen van een spin-of altijd een beetje extra spannend. Een spin-of serie kan of terwijl een heel goede aanvulling zijn aan het originele verhaal, of kan echt een dikke blunder zijn. Schaduw is in mijn opinie een geweldige aanvuller op de originele serie. Ik heb dit boek dan ook echt verslonden. En ik durf misschien te zelfs te zeggen dat ik dit boek dan toch misschien zelf s nog iets beter vond dan de originele serie.

Seraphena haar personage sprak mij dan ook echt enorm aan. Bij het lezen over haar personage kreeg ik de vibes van 'celeana sardothien' uit de 'throne of glass' serie. Beide vrouwen zijn geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken. En dat sprak mij in dit boek dan ook echt enorm aan. Het personage van Seraphena lag mij meer dan het oorspronkelijke personage van Poppy.

Ik heb dit boek weliswaar verslonden. Ik kon er maar niet genoeg van krijgen. Ik kijk zeker en vast al uit naar de volgende delen!

• Auteur: Jennifer L. Armentrout
  • Genre: Fantasy