Shiny Broken Pieces - Charaipotra & Clayton Recensie

22-10-2020

Shiny Broken Pieces zit vol roddels, soapy drama, leugens en schandalen en gaat verder waar Tiny Broken Pieces ophield!

De levens van June, Bette en Gigi staan in het teken van hun opleiding aan een prestigieuze balletschool in Manhattan, waarvoor alleen de allerbeste dansers worden toegelaten. In hun laatste jaar strijden ze om een plek in het meest vooraanstaande balletgezelschap van New York. De inzet is hoog, de meisjes hebben veel te verliezen... en niemand houdt zich aan de regels.

Na zo veel jaren vol uitputtende audities, kapotte spitzen en gebroken harten, komt het allemaal aan op deze laatste dans. Wie verwezenlijkt haar dromen? En wie ziet ze voorgoed in rook opgaan?

Wat was het heerlijk om weer terug op de academie te zijn na al die tijd! Ik was zo blij dat het eerste boek een vervolg kreeg. En geef nu toe, deze cover is ook een ware streling voor het oog.

Ik heb enorm genoten van dit boek. Ook al vond ik het in het begin best verwarrend en kon ik niet direct in het boek komen. Dit doordat ik ondertussen al een klein beetje vergeten wie dat wie was. Ik haalde bepaalde personages door elkaar en was vergeten wat de verhouding tussen bepaalde personages was. Ik ben gewoon blijven doorlezen, en het werd na korte tijd terug heel duidelijk wie welk personage was en wat zijn of haar historie was.

Eens ik terug in het boek zat, kon ik het niet meer wegleggen. De balletwereld is een harde wereld en ook deze keer doen de meiden er alles aan om elkaar te saboteren. Iedereen wil de beste zijn, maar dat kan er maar een zijn. Wie doet wat en met welke reden? Dit zijn de heersende vragen die doorheen het boek steeds opnieuw terugkomen. Deze houden je in het boek en zorgen ervoor dat je het niet meer kan wegleggen.

Ik vond het heel fijn dat het personage van Gigi heel sterk veranderd is in het 2e boek. In het eerste boek is ze de brave ballerina die zich door alles en iedereen laat doen. Ze kruipt snel in de slachtoffer rol en bijt niet echt van zich af. Dit is enorm veranderd in het 2e boek. Gigi haar karakter is sterker geworden en is uit op wraak, wat maakt dat de spanning een tikkeltje toeneemt. Gigi wil kost wat kost wraak nemen op degene die haar onrecht hebben aangedaan. Deze nieuwe kant van Gigi maakt haar personage naar mijn mening interessanter.

Het verhaal neemt steeds onverwachte wendingen waardoor je geneigd bent om steeds verder te lezen. De streken die de meiden met elkaar uithalen worden steeds erger en erger. Maar waar ligt hun grens?

Naar mijn mening stak boek 2 nog sterker in elkaar dan boek 1. Ik heb enorm genoten van het verhaal en de personages. Het leek soms alsof ik zelf ook op de balletacademie zat. Ik hoop stiekem dat er nog een vervolg komt op het tweede boek. Ik zou graag nog lezen hoe hun verdere leven verloopt. Dus bij deze fingerscrossed.

Boekspecificaties:

- Auteur: Sona Charaipotra & Dhonielle Clayton

- Genre : Young Adult